Rotterdam,
20
maart
2014
|
10:04
Europe/Amsterdam

Website eneco.nl radicaal vernieuwd

Samenvatting

Eneco lanceert vandaag een radicaal nieuw eneco.nl. Het nieuwe digitale platform is in nauwe samenwerking met de klanten van Eneco én de bureaus eFocus, Colours en aFrogleap in een recordtempo van slechts vijf maanden tijd gerealiseerd. Het ontwikkelteam bestond uit ruim 50 man/vrouw.

Nieuwe+homepage

De lancering van het nieuwe digitale platform is de eerste stap binnen Eneco’s digitale strategie om online op een simpele en aantrekkelijke manier te communiceren met klanten en prospects. Klantbehoeften zijn het uitgangspunt voor alle keuzes die Eneco maakt. Er zijn drie pijlers centraal gesteld; gemak, toegevoegde waarde en beleving.

Een concreet en zichtbaar resultaat is dat het nieuwe digitale platform is gecreëerd vanuit de één loket gedachte, voor alle producten en diensten. Een wens die sterk leeft bij de klanten van Eneco. Uit klantonderzoek blijkt ook dat maar liefst 35% van het huidige verkeer gaat via smartphone én tablet. Het complete digitale platform is daarom ontworpen vanuit een ‘mobile first’ filosofie. Dat betekent ook dat Eneco.nl compleet responsive is opgebouwd. Dat houdt in dat de site zich automatisch aanpast aan de grootte van het beeldscherm. Eneco.nl werkt zo ook goed op smartphone en tablet.

eFocus is verantwoordelijk voor het mede vormgeven en uitvoeren van de digitale strategie, het design en de front-end development. Colours is verantwoordelijk voor de technische realisatie en aFrogleap heeft de app gerealiseerd.