Rotterdam,
11
juni
2014
|
10:00
Europe/Amsterdam

Toon van Eneco belt voortaan zelf de monteur

Samenvatting

Eneco start vandaag met Toon KetelComfort, een dienst waarbij de CV-ketel automatisch 24/7 wordt gemonitord. Monteurs kunnen hierdoor bij storingen vaak direct op afstand de problemen al oplossen. 

Klik voor grote versie
infographic
Deel deze infographic via social media of op uw site

Bij storingen verschijnen er automatisch meldingen op Toon, en worden er sms- en e-mail notificaties verstuurd naar de gebruiker. Ook wordt er automatisch een monteur gewaarschuwd. Die kan op afstand de problemen analyseren en in veel gevallen meteen oplossen. Bij grotere storingen komt er zo snel mogelijk een monteur aan huis.

Het continu monitoren van de CV- ketel zorgt er ook voor dat de kans dat de CV onverwacht met een serieuze storing te maken krijgt afneemt.

Energiepartner
Ketelcomfort is een voorbeeld van een nieuwe dienst waarmee Eneco steeds meer een duurzame energiepartner wordt voor de klant. De gegevens die via de Toon voor de monteur beschikbaar komen, geven namelijk gelegenheid tot een betere en snellere dienstverlening en een betere samenwerking met de klant. Dat uit zich in een langere levensduur van de ketel en lagere onderhoudskosten, maar bijvoorbeeld ook in advies om verder te verduurzamen.

Privacy
De informatie die de monteur krijgt is alleen een storingsmelding met een bijbehorende code. Voor wat meer achtergrond, ziet de monteur daarnaast ook of het apparaat een eventuele storingshistorie heeft. De monteur heeft verder geen toegang tot verbruiksinformatie van de klant, het is alleen eenrichtingsverkeer vanuit Toon naar de monteur over storingen. 

Ketelcomfort is een van de vele nieuwe diensten die vanuit Toon wordt gelanceerd. Zo wordt de klant geholpen om slimmer om te gaan met energie, en in de nabije toekomst bijvoorbeeld ook om andere apparaten in huis aan te sturen. De verlichting bijvoorbeeld. Toon wordt echt het slimme brein van je huis.
Erik van Engelen, commercieel directeur Eneco