Rotterdam,
14
december
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

Eneco zet social media in bij arbeidsmarktcommunicatie

Hoe is het nu écht om bij energiebedrijf Eneco te werken? Vanaf vandaag is het mogelijk om daar met social media achter te komen. Negen medewerkers van Eneco uit verschillende vakgebieden vertellen via Twitter, LinkedIn en blogs met grote regelmaat over wat hen op en rondom het werk bezighoudt. Op het platform Eneco Pulse (enecopulse.nl) worden alle berichten overzichtelijk gebundeld.

Authentiek

Potentiële werknemers vragen steeds vaker om een beleving van hoe het echt is om voor een organisatie te werken voordat ze een sollicitatie in overweging nemen. Om talent te boeien en binden moeten werkgevers steeds transparanter en authentieker communiceren met de binnen- en buitenwereld. Eneco speelt hierop in met Eneco Pulse, een innovatieve manier van arbeidsmarktcommunicatie. Het platform staat naast de recruitmentsite werkenbijeneco.nl en is ontwikkeld in samenwerking met het communicatiebureau Total Experience.

Hoe werkt het?

Negen medewerkers houden via Twitter, LinkedIn en blogs hun volgers continu op de hoogte over hun werk bij Eneco. Hun functies zijn zeer divers. Zo doen onder andere een projectmanager biomassa (@wmalda), een marketeer duurzame innovatie (@vankollenburg) en een ontwikkelaar windenergieprojecten (@jaapbosch) mee. Op het platform worden al hun berichten getoond. Bezoekers kunnen medewerkers volgen, direct reageren en berichten verspreiden binnen het eigen netwerk. Op deze manier krijgen geïnteresseerden een beter beeld van de ontwikkelingen in de verschillende werkgebieden, de werksfeer en de duurzame ambities van het energiebedrijf en krijgt Eneco zo letterlijk meer gezicht op de arbeidsmarkt.