Amsterdam,
16
november
2012
|
01:00
Europe/Amsterdam
Eneco wint twee Effies
Keuze voor duurzaamheid als belangrijk argument
“
Goed onderbouwde, indrukwekkende merkcase met mooie resultaten. Waar andere partijen kiezen voor het mechanisme prijs, zet Eneco in op het bouwen van een merk. De jury waardeert de gedurfde keuze voor een positionering op duurzaamheid in een moeilijke markt waarin anderen de communicatie vooral gericht op prijs. De strategische keuze voor duurzaamheid is duidelijk vertaald naar een heldere communicatiestrategie.
Juryrapport
„
Effies
Eneco viel 15 november maar liefst twee keer in de prijzen met een Effie voor de gehele reclamecampagne ‘Samen gaan we voor Duurzaam” en voor de campagne “Hollandse Wind”.
Deze prestigieuze prijzen van BVA (adverteerders) en VEA (reclamebureaus) voor de meest effectieve reclamecampagnes werden uitgereikt in de Amsterdam Convention Factory tijdens de derde editie van het reclamefestival ‘De 24 uur van de reclame’.
Eneco is verheugd dat de jury vooral de gedurfde keuze van Eneco voor duurzaamheid centraal stelde in de jurering.