Rotterdam,
04
maart
2013
|
10:34
Europe/Amsterdam

Eneco gaat in zee met Olympisch kampioen windsurfen Dorian van Rijsselberghe

Samenvatting

Olympisch kampioen windsurfen Dorian van Rijsselberghe is het gezicht geworden van de HollandseWind campagne van Eneco. De campagne is opgebouwd rond het thema duurzame windenergie en windsurfen.

Dorian+van+Rijsselberghe+

Gezamenlijke ambitie, het maximale halen uit de wind  
De campagne laat zien dat de ambities van Eneco en Dorian uitstekend bij elkaar passen. “Als windsurfer gebruik je natuurlijk de elementen. De wind ben je aan het ombuigen, zodat je vooruit kan gaan” vertelt Dorian. Eneco benut de wind op dezelfde manier voor het opwekken van HollandseWind, groene stroom opgewekt door Nederlandse windmolens. Daarvan heeft Eneco er nu ongeveer 160 staan in Nederland, zowel op land als op zee. Door zo efficiënt mogelijk wind om te zetten in snelheid en energie halen beide partijen het maximale uit de wind.

HollandseWind campagne start met oproep winduitdaging in Nederland
Dorian wil mentaal en fysiek in topconditie blijven zodat hij in 2016 in Brazilië zijn Olympische titel kan proberen te prolongeren. De afgelopen weken liet Dorian zijn volgers via twitter @dorsports en
https://www.facebook.com/Dorsports weten dat hij op zoek is naar nieuwe winduitdagingen. Zijn oproep op Facebook (zie hiernaast) leverde al leuke en verrassende reacties op, zoals een Waddenslalom, een race van Westkapelle naar Den Helder en een gezinsrace om een Waddeneiland. 

Eneco wil iedereen de mogelijkheid geven een winduitdaging in te sturen en lanceert vandaag de campagnepagina HollandseWind op Facebook.
Via de link naar Facebook (zie hiernaast) en via Twitter met #HollandseWind kunnen alle winduitdagingen ingestuurd worden. Deelnemers aan deze campagne maken kans om een van de winduitdagingen die Dorian aangaat bij te wonen.